۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۰۲

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین خبر داد؛

آبگیری سد نهب تا پایان سال ۹۹

 آبگیری سد نهب تا پایان سال ۹۹

قزوین- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین از آبگیری سد نهب تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله ملکی در پنجمین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان قزوین اظهار کرد: با توجه به آغاز فعالیت این شورا از سال ۹۳ اتفاقات خوبی در زمینه حفظ حقوق بیت المال، رفع مالکیت بستر رودخانه‌ها، حفظ اراضی و زمین‌ها برخورد با برداشت غیر مجاز از چاه‌ها و پر کردن چاه‌های غیر مجاز اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین ادامه داد: اگر این اقدامات شروع نمی‌شد بخش زیادی از دشت قزوین را از دست می‌دادیم، اگر قرار بود فرونشست آب‌های زیرزمینی با همان روال گذشته ادامه یابد امروز با خسارت‌های قابل توجهی در قسمت‌هایی از بویین زهرا و تاکستان رو به رو بودیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد مصوبات در حوزه فعالیت آب منطقه‌ای از سال ۹۳ تا کنون مورد توجه و عملیاتی شدن قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: هر سه سد مهم استان متوقف شده بودند و برخی از آنها تا تعلیق پیش رفتند ولی امسال همه پروژه‌ها از سرگیری شدند سد نهب، بالاخانلو و آب شرب ابیک در دستور کار قرار گرفته‌اند و هفته آینده سد نهب با تخصیص اعتبار ملی آبگیری می‌شود.

ملکی خاطرنشان کرد: سد نهب قرار بود در سال ۸۸ در برنامه اقدام قرار بگیرد ولی این اتفاق نیفتاد و این کار بار دیگر در سال ۹۲ از سرگیری شد و امروز خوشبختانه به بهره برداری خواهد رسید.

این مسئول افزود: موضوع دیگری که با کمک این شورا به آن پرداخته‌ایم لایروبی و بست فضای رودخانه‌های استان است که بیش از ۹۰ درصد آن اتفاق افتاده است و مشکلات در اسفرورین، آبگرم و بویین زهرا به صورت همیشگی رفع شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین به موضوع کنترل برداشت آب از محل چاه‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: نصب کنتورهای هوشمند سبب می‌شود بتوانیم مقدار آب برداشتی از این چاه‌ها را کنترل کنیم و بودجه خرید هریک از این کنتورها توسط کشاورزان از محل حق آبه تأمین می‌شود، این موضوع یکی از اولویت‌های ما برای بهبود وضعیت آب است.

ملکی در خاتمه به مسئله پل شیزر در محل راه‌آب سد نهب اشاره کرد که موردبحث اهالی و کشاورزان این حوزه است و با توجه به مصوبه شورا قرار شد تا پایان اردیبهشت‌ماه مورد بررسی قرار گرفته و حل‌وفصل شود.

کد خبر 5166559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha